Sociale media vs. online dating sites

Online flirten of via internet in contact komen met mensen voor een relatie is nooit zo makkelijk geweest. Een grote varieteit van datingsites geven de mogelijkheid om voor verschillende doeleinden, zij het voor een serieuze relatie, een flirt, een kortstondige relatie of gewoon een vriendschap, mannen en vrouwen te leren kennen. Maar is het mogelijk om via sociale media nieuwe contacten te maken voor een relatie? Niet volgens de be2 leden!
Ondanks de populariteit van sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube en Google+ prefereren de meeste mensen om hun intieme leven gescheiden te houden van hun sociale leven op internet. Op de vraag “Gebruikt u sociale netwerken zoals Facebook voor het zoeken van een partner” antwoordt alleen 10% van de respondenten met ja. Terwijl 15% van de mannen geneigd is om via sociale media sites een relatie te zoeken omvoor wat voor redenen dan ook, heeft alleen 5% van de vrouwen dezelfde intenties. Dit is zeker een minder attractieve sekse verhouding dan wat er op be2 datingsite zelf te vinden is waar 57% van de leden vrouwen zijn.
Echter, het feit dat singles geen of weinig interesse hebben om via sociale netwerken contacten te zoeken voor een relatie, betekent nog niet dat ze niet op de hoogte willen zijn over de laatste ontwikkelingen in de online dating wereld. Dit is een reden waarom de meeste datingsites profielen op grote sociale netwerken hebben. Via sociale media sites is het mogelijk om leuke, romantische en grappige foto’s en citaten te delen, de laatste video’s en commercials van de datingsite te bekijken en leden te informeren over de nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen op de datingsite.

De meest belangrijke sociale netwerken en de aanwezigheid van datingsites
Het aantal sociale media op internet is te groot om op te noemen. Duizenden netwerken bieden de mogelijkheid aan om jezelf of je bedrijf te presenteren aan de internetwereld. Toch, zijn er een paar sociale sites die de meeste mensen aantrekken.

Facebook
Als voorganger van sociale netwerken is Facebook een uitstekend platform voor online dating bedrijven. Via de Facebook pagina is het mogelijk om de laatste nieuws en foto’s met de fans te delen. be2 heeft ook een Facebook pagina, waar men ook vragen kan stellen over de datingsite en de mogelijkheden van een premiumlidmaatschap. Een team van professionals probeert zo snel mogelijk antwoorden op alle vragen te geven.

Twitter
Twitter is totaal anders dan Facebook. Op twitter is het veel moeilijker voor online dating sites om interactief te zijn met de gebruikers en leden. Daarom wordt een Twitter pagina meestal gebruikt om nieuws, speciale aanbiedingen en onderzoekresultaten te delen. Omdat de be2 Twitter pagina een eenrichtingscommunicatie platform is, wordt er hier weinig tot geen vragen gesteld door de leden.

YouTube
YouTube is ook een voorbeeld van een sociale media platform waar weinig interactie is. De be2 YouTube Channel is wel een uitstekende plaats om de laatste commercials en video’s van be2 te delen.

Pinterest
Pinterest is het nieuwste sociale netwerk op internet dat voornamelijk erg populair is onder vrouwen omdat het gebaseerd is op visuele content. De be2 pinterest pagina staat vol met romantische en mooie foto’s van koppels, liefdescitaten, foto’s van datingideeen en -locaties en veel meer. Zonder veel tekst en beschrijvingen is het mogelijk om via Pinterest een idee te krijgen waarvoor een datingsite staat.
Kortom, sociale media sites zijn een goede manier om nog meer informatie over jouw gekozen datingsite uit te halen. Voor het vinden van een relatie is het toch nodig om gebruik te maken van de diensten van de datingsite zelf.